tirsdag den 21. februar 2012

Meget rørt!

"Nogen må dø for at andre kan leve" - Niels Fiil


Jeg vil dedikere min blog til "Hvidsten-gruppen" i dag - mest af alt fordi jeg har svært ved at tænke på andet.

Jeg er meget rørt, rystet og ramt over filmen! Den rørte mig meget mere end jeg overhovedet havde forventet. Jeg har ikke grædt så meget siden Titanic - og set i forhold til alle de mennesketab der sker i Titanic rørte tabene mig en hel del mere i filmen igår.

Jeg er i dag meget stolt af at komme fra Randers (hvilket ikke er noget jeg er særlig tit)! Jeg er ekstremt overvældet over den kamp og styrke den gruppe mennesker i Hvidsten havde. At sætte sit eget liv på spil hver evig eneste dag, at leve i frygt hver dag - for at gøre en forskel mod tyskerne.. Wow!

Jeg prøvede at tænke filmen ind i nutiden - hvad nu hvis der kom krig i dag? - jeg ville aldrig nogensinde kunne være så modig som de var. Jeg ville aldrig kunne holde ud at leve med den frygt hver evig eneste dag.

Indrømmet, jeg er et ekstremt følsomt menneske, som græder til mange (alle) film - men jeg tror og håber at denne film vil få alle til at græde, for det er en film der fortjener at blive grædt til.

Jeg ved ikke om det er en film jeg vil se igen, da den er meget voldsom - men jeg er utrolig glad for at jeg var inde og se den. Skuespillerne skal også have stor ros fra mig (ikke kun Thomas Ernst, som jeg synes er en lille lækkerbisken) men hele holdet gjorde det formidabelt, og sikke en indlevelse de havde. Det var bare helt fantastisk.

Jeg tror at jer der kender mig, kan læse at filmen har gjort et ekstremt stort indtryk på mig, og jeg må sige at jeg stadig er meget berørt over den i dag. Kan mærke at den ligger lige under huden på mig, og rør mig stadig utrolig meget lige nu.

Det var jo en forpremiere vi var til igår, og i den forbindelse var Anne-Grethe Bjarup Riis, Regner Grasten og Thomas Ernst inde og fortælle inden filmen startede, hvilket jeg synes var rigtig interessant! Elsker arrangementer der er lidt anderledes - og hvor man får lov til at møde menneskerne bag ved. Det var tydeligt at det betød meget for dem, og at det havde været en stor opgave at spille nogle mennesker, som stadig har familie der lever i dag.

* * * * * * - 6 stjerner fra mig :-) 



Shopaholic rehab!

Jeg har givet mig selv en lille udfordring, som for mange nok kan lyde let, men som for mig bliver en stor stor prøvelse!

Jeg vil ikke shoppe i en uge! jeg vil intet købe udover mad, indtil der igen kommer løn på kontoen :-)
Det er en uge og 1 dag, og jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå - for jeg må indrømme jeg er blevet meget afhængig af ovennævnte, og det bliver en prøvelse..

SÆT IGANG!



2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se filmen, men en toiletrulle på skødet..

    Shopping.. You can do it !

    SvarSlet
  2. Tak for støtten! :-) Jeg håber bestemt også på at jeg kan klare den..

    Ja prepere to CRY! - jeg kender heldigvis mig selv så godt at jeg havde taget tude-papir med :-)

    SvarSlet