tirsdag den 28. februar 2012

Getting to know me ..

Jeg læste Eurowomans nye KÆMPE blad, hvor der inde i bladet var en masse interviews med kvinder i forskellige aldre. Det inspirede mig til dette indlæg, da jeg har valgt at bruge spørgsmålene fra et interview med en 18-årig pige. Ikke for at lege kendt, interessant eller andet, men jeg synes det var nogle spændende spørgsmål, som jeg egentlig synes var sjove at svare helt bund ærligt på. 
Så her er lidt om mig og mine meget ærlige tanker i øjeblikket.


Hvordan har du det lige nu?
Jeg har det faktisk rigtig godt! Jeg er begyndt at motionere meget igen, og spiser sundt (så sundt som jeg nu kan) og jeg har de mest fantastiske mennesker omkring mig. Jeg har min egen lækre lejlighed som jeg er super glad for. Jeg tror det er svært at have det bedre end jeg har for tiden! Der er jo altid ting man gerne vil opleve og eje, men det hele skal nok komme! Selvfølgelig har jeg også dage, hvor jeg synes det hele er noget hø - men hvis jeg suger luft helt ned i maven lige nu, så føler jeg mig utrolig glad. 
Hvad tænker du især over i øjeblikket?
Åh jamen jeg tænker altid over alting, så jeg tror ikke det er noget specifikt lige nu – jeg tænker meget over mine penge for tiden, da der desværre ikke er så mange som der plejer – og jeg vil gerne prøve at bevise at jeg godt kan klare mig selv. Så tænker jeg også altid over om jeg mon er en god nok veninde, er jeg en god nok kæreste, er jeg en god nok medarbejder, kollega, datter, søster osv. Det bruger jeg egentlig relativt meget krudt på at fundere over - for jeg er en pige der har det utrolig dårligt med hvis andre ikke kan lide mig, eller ikke lige behandler mig som de plejer - sådanne ting ligger jeg meget mærke til.
Hvad tænker du når du ser dig i spejlet?
Jeg tænker mange ting! Men det er også forskelligt fra dag til dag – i dag tænkte jeg fx åh nej (nok mest fordi jeg ikke havde make-up på da jeg kiggede) Men nogle dage er klart bedre end andre, det variere utrolig meget. For jeg har også dage, hvor jeg egentlig går ud af døren med et smil på læben fordi jeg synes jeg ser ret smart ud. 
Er der noget ved dit udseende du gerne ville ændre hvis du kunne?
JA. Jeg ville rigtig gerne have mindre lår og mindre hofter. De driller, selvom det er kvindeligt at have former. Jeg er træt af at lige meget hvor meget jeg taber mig, vil jeg aldrig nogensinde kunne skrue mig ned i en størrelse 26 i bukser pga. hofterne. Men for filan, man kan jo ikke have det hele – jeg har jo så bare nogle andre fordele. Men mine lår er jeg meget træt af. Jeg overvejede på et tidspunkt at få en fedtsugning (jeg ved godt det lyder hysterisk – men når det nu er muligt at fjerne de ting man er træt af) Men jeg er gået fra det igen. Man skal være glad for sig selv, og at vi ikke alle er ens.
Synes du at din alder indvendigt og udvendigt passer sammen?
Nej det tror jeg ikke jeg synes den gør. Jeg ser måske ældre ud end min mentale alder faktisk er. Jeg elsker at have dybe politiske samtaler, og snakke om livet og dets formål. Men når jeg er alene sidder jeg foran fjernsynet i mine lyserøde natbukser med cupcakes på og ser Disney Channel eller en Disney film af en slags. Jeg har også dvd’er med smølferne, som jeg nyder at se. Jeg ved godt det er utrolig barnligt, men jeg tror simpelthen det er det faktum at i tegnefilm skal man ikke bruge hjernen – man kan bare koble helt fra og bare slappe af. Jeg bruger hjernen meget på mit arbejde (måske mine chefer er uenige ;)),så når jeg har fri vil jeg helst ikke bruge den for meget (hvilket jeg er sikker på mange heller ikke synes jeg gør overdrevet meget ;-))
Jeg tror altid jeg vil være et lille barn indeni, og det har jeg det faktisk utrolig godt med, for den bedste tid i mit liv var da jeg var barn.
Når du betragter en dame der er dobbelt så gammel som dig selv, hvad tænker du så?
Det afhænger meget af hvordan damen ser ud. Min egen mor synes jeg for eksempel er en utrolig smuk dame med en super flot stil! Men jeg kender også damer på samme alder som min mor, som jeg synes ligner en dame på 70. Så det afhænger rigtig meget af hvordan de klæder og holder sig. Men hvis jeg tænker efter, spekulere jeg mig altid over,  hvor meget de har nået i livet – og hvor meget jeg stadig skal nå. Hvilket jo så betyder at jeg har rigtig mange glæder at se frem til!
Hvad er det vigtigste du har lært indtil videre?
Jeg har lært rigtig mange ting, men jeg tror det vigtigste jeg nogensinde har lært, det er at sige fra når jeg føler mig trådt på. Det er meget vigtigt for mig at melde ud, hvis jeg føler mig uretfærdigt behandlet, og det har jeg bare ikke altid været særlig god til.
Men jeg har også lært at sætte utrolig meget pris på alting, og det synes jeg er rigtig fedt. Jeg sætter pris på mit arbejde, min kæreste, min familie, mine veninder, min lejlighed, alle mine dejlige ting. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke tænker på alle de dejlige mennesker omkring mig, og det er jo i sig selv ret fantastisk.
Hvad mangler du at lære?
Jeg tror jeg mangler at lære rigtig mange ting endnu, og det er jeg glad for. Jeg lærer noget nyt hver eneste dag – og det er sådan det skal være. Jeg tror ikke livet er værd at leve længere den dag, hvor man ikke har mere at lære. Det er vel sådan set dét det hele går ud på at lære at leve?
Tænker du nogensinde på at du skal dø?
Det tænker jeg på hver eneste dag. Nogle dage mere end andre, men hver dag tænker jeg over det i den ene eller anden forstand. Men jeg tænker nok mere over at dem omkring mig også skal dø. Og det er jeg angst for. Jeg har ikke lyst til at miste nogen, men det kan jo desværre ikke undgås, og det er ikke noget man som sådan kan forberede sig på tror jeg.
Jeg tror det er vigtigt at fundere over at man skal dø. Det lærer en at sætte pris på livet, og hvor godt man har det, samt hvor vigtigt det er at nyde hver eneste dag – også selvom man engang imellem har nogle bump på vejen, for det kan ikke undgås. Men det er også de bump der former os som mennesker, og jeg var aldrig blevet den jeg er i dag, hvis ikke jeg havde haft den modstand jeg har. Det har for mig ikke været bump i form af at miste nogen, mangle penge eller have et dårligt forhold til mine forældre – for ingen af de ting har været et problem for mig. Mine bump har været i form af skænderier med veninder, løgne jeg ikke kunne komme ud af, det at gå fra en kæreste der bestemt ikke var enig – den slags bump har lært mig utrolig meget. Og jeg er rigtig glad for at have smidt problemerne af mig nu, og de der er tilbage er dem der virkelig betyder noget. Jeg kunne aldrig ønske mig mere.
Hvad drømmer du om?
Jeg drømmer om mange ting. Specielt at få den drømme krop jeg gerne vil. Jeg ved jeg i et tidligere indlæg nævnte at jeg ikke synes det var særlig sexet at være så tynd som en pind, samtidigt synes jeg dog heller ikke det er vildt charmerende at være tyk – hvilket jeg jo nok heller ikke er, men jeg vil gerne ned på den vægt jeg ønsker. Derforuden drømmer jeg meget om at komme ud og rejse et par måneder, blive millionær, og alle de ting de fleste mennesker drømmer om. Men jeg ville inderst inde bare gerne kunne gøre en forskel for verden, hvilket jeg godt kan høre lyder meget cliche-agtigt, men det er bare helt ærligt sådan jeg har det. Jeg kunne jo vælge at blive sygeplejerske, læge eller andre fag, som hver dag gør en forskel - men det er bare ikke der mine kompetencer ligger, og det er ikke et drømme job for mig, men jeg ville ønske jeg kunne redde hele verden. Hvilket nok bliver svært for en 22-årig der bor i Randers. Men jeg føler jeg gør en lille forskel, da jeg har et sponsor barn i Mali – som jeg også har en stor drøm om at komme ned at besøge.
Hvad har været din største oplevelse til dags dato?
Jeg har utrolig mange store oplevelser. Men jeg tror den største var da mig og to søde tøser stod i kø i London i 16 timer for at få lov til at se Robert Pattinson, Kristen Stewart og Taylor Lautner til Gallapremieren på Breaking Dawn i London. Det var så vildt på mange måder. Både fordi vi frøs og stod op i så utrolig mange timer, men ligeså meget fordi alle de smerter vi havde var væk da vi endeligt fik lov til at se dem – det var altså bare helt vildt. Men ellers er der oplevelser som Britney Spears koncert og Rihanna koncert som står som noget af det største jeg har oplevet. Jeg har en forestående Backstreet Boys koncert i Maj, som jeg glæder mig helt vanvittigt meget til at se. De var mine helt store idoler i mine teenage år, så det bliver vildt. Der ligger også en Disneylands tur rundt om hjørnet med min kæreste. Jeg glæder mig som det lille barn jeg er indeni. Det er en af mine største drømme der går i opfyldelse, og jeg kunne ikke ønske mig andre end ham at dele den med.
Hvad mangler du at opleve?
Jeg mangler at opleve vanvittigt mange ting endnu! Jeg vil ud og rejse, jeg skal have børn, jeg skal giftes, jeg skal have et hus, jeg skal redde hele verden – så jeg har travlt.
Ej, jeg tænker bare over at jeg er 22 år, og tænker jeg tilbage på alt det jeg har oplevet indtil videre – så har jeg vildt meget at se frem til. Og jeg har lyst og mod på livet – jeg elsker at leve. Det er nok også derfor jeg tænker på døden så tit – for den ville jeg egentlig helst lige springe over. Men jeg ser frem til at opleve alt det der skal opleves, prøves, smages, føles. Det bliver skønt!
Hvis du kunne bede om et godt råd fra en ældre kvinde, hvad skulle det så være?
Hvordan man laver hurtig og nem aftensmad! Jeg er simpelthen elendig til at lave mad – jeg gider simpelthen ikke. Det er for besværligt. Nok også mest fordi jeg bor alene, så synes jeg det er meget oprydning for ingenting. Så jeg har stor respekt for husmor-genet i min mors generation af kvinder. De er så seje i et køkken, og de kan trylle ingenting indtil en himmelsk ret. Det er en egenskab jeg tror går tabt i min generation – for vi er simpelthen for dovne (jeg er i hvert fald) Jeg håber meget på det kommer på et tidspunkt, for jeg ville da gerne være god til at lave mad, jeg ville ønske at jeg fandt det naturligt, men det gør jeg altså bare ikke. Og min mor laver skøn mad, og bruger rigtig mange timer på at lave mad, hvilket er tydeligt når man smager på hendes mad – for sulan det smager godt! Jeg ved jo også bare godt at jeg aldrig ville kunne blive så god til det.

Håber ikke det var for langt og kedeligt ;-)

Billigt fund på E-bay:

Lige for at komme ind på et shoppe emne så vil jeg da lige vise et billede af en halskæde jeg købte på E-bay igår til 45 kr. Efter at have fået et tip fra Amalies blog :-)

GIVE AWAY!

Jeg kan også afsløre at jeg går og forbereder en lækker Give away, som kommer inden så længe - Så følg med og få chancen for at vinde den lækre Give Away!
Indtil da må i have en skøn onsdag!



2 kommentarer:

  1. Dejlige tanker Camilla, en skøn blog du har dig her! <3

    SvarSlet
  2. Tusind tak, søde Stine :-*
    Altid dejligt med positiv feedback!

    SvarSlet