onsdag den 18. april 2012

Sundheds-plan


Jeg har fået flere forespørgelser på, at skrive lidt nærmere om, hvordan min sundsheds kur skal forløbe.

Det består af flere ting: 1. holdningen/mentaliteten skal ændres, du skal være klar og stærk til at sige nej til alle de fristelser der kommer - FOR DE KOMMER! Man skal blot lære at tænke, at man ikke har brug for de ting. 2. Tid - man skal kunne sætte tid af til at træne en hel del, for det skal have den højeste prioritet. 3. Find en træner, et slankehold, en veninde eller hvad end der kan hjælpe dig igennem de hårde tider, hvor du har lyst til at give op - for den kommer helt sikkert også. 4. Gør dit mål klar - hvad er det præcis du vil opnå? Vil du tabe dig? vil du leve sundere? vil du kunne løbe et marathon? Gør som jeg gjorde den anden dag, skriv det ned!
Først når disse 3 ting er på plads er man klar til at gå igang med et projekt som dette. 

MAD:

Hold dig væk fra: sukker, alt hvidt brød, smør, sodavand og alle de ting man dybest set godt ved man skal holde sig fra. Erstat det i stedet med frugt, eller fx gulerødder skåret ud som skiver med dip der er lavet ud af en let cremefraice (gerne kun 3-8%)

Min morgenmad består enten af havregrød eller 2 stk. æbler og masser af vand. Det er altid vigtigt at få meget vand. 2 æbler er muligvis ikke nok til morgenmad, men jeg er faktisk mæt helt ind til frokost kl. 12.00. Min frokost afhænger meget af mit job, da jeg er på en madordning hernede - men jeg holder mig til salaten og kødet - slet ingen brød, remoulade eller noget i den dur. Dertil drikker jeg enten vand eller mælk..

Min aftensmad består af magert kød såsom kylling, kalkun, laks osv. dertil ingen kartofler, brød eller sovs - udelukkende grøntsager eller rodfrugter.

TRÆNING:

Jeg skal min. træne mit nye program 3-4 gange om ugen, men jeg prøver, at komme afsted næsten hver dag - ikke med programmet, men så jeg varriere lidt og får brændt nogle kalorier af. Der er også flere der har spurgt, hvordan mit program lyder, og det skriver jeg lige nedenunder, men i skal jo vide, at det er lavet specifikt til mine ønsker og mål - så jeg vil råde jer til selv, at få nogle timer med Morten. Han er hammer forstående og god til, at motivere på den gode måde - han køre nemlig på din samvittighed i stedet for at være den lede slavepisker. Mit program lyder således:

Opvarmning 20 min.

Ben: 20 kg. 2 x 15 gentagelser

Ben: 15 kg. 2 x 15 gentagelser

Ryg: 25 kg. 2 x 15 gentagelser

Bryst: 15 kg. 2 x 15 gentagelser 

Mave på bold (skrå mavemuskler) 2 x 30 

Planke (skal kunne stå der i 1 min.) indtil videre er jeg kommet på 8 sek. Haha

Lænd: 25 kg. 2 x 20 gentagelser 

Ro maskine: 2 km. på under 12 min. 

Løb/gå (pulsen skal op her): 20 min. 

Hver dag: 50 Souat (sqwat - hvordan det nu lige staves) 

Jeg skal alt i alt gerne forbrænde 500 kcal pr. træning
 

Det var sådan lige de hurtige ting jeg kan sige. 

Det vigtigste for mig er faktisk, at jeg ved jeg skal op og "stå til ansvar" overfor Morten. Så for mig er forskellen helt sikkert hans tilstedeværelse - ellers er det for nemt at snyde!
Har i flere spørgsmål er i velkomne til at kommentere :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar