onsdag den 11. april 2012

E-bay tip - how to use


Jeg har fået en del spørgsmål til, hvordan jeg finder de ting jeg gør på E-bay, og om det er let at købe ting derinde.
For mig er det meget let - men jeg har også haft min konto derinde i en del år efterhånden, og øvelse gør mester :)
Jeg vil nu give jeg lidt tricks til hvordan jeg søger ting frem og køber på E-bay:

Gå i søgefeltet og start med et enkelt ord. Fx hvis jeg søger efter et iphone 4 case, så starter jeg bare med at skrive iphone - så ruller der en masse muligheder ned, og her kan du vælge den mulighed der passer på det du søger. Så er du sikker på at der er andre der har søgt på samme produkt, og derved er chancen for rigtig mange produkter endnu større.

Når jeg har fundet den produktgruppe jeg søgte efter, går jeg ned og vælger under disse 4 faner:

- All items
- Auctions only
- Buy it now
- Products & Reviews

Her vælger jeg den fane der hedder Buy it now - derved slipper jeg for at skulle byde på noget, og sidde og vente på om jeg vinder eller taber. Derefter går jeg hen til højre og finder den rulle fane, hvor der stor: SORT BY
Her kan man sortere efter, om de produkter der kommer først, skal være de dyreste, eller de billigste. Jeg altid PRICE + SHIPPING LOWEST FIRST
Derved får jeg altid de billigste ting først, og på de mange første sider er portoen næsten altid gratis (BONUS)

Herefter sidder jeg, og kigger om der var noget i den kvalitet, størrelse, model, farve og pris som jeg ønsker - hvilket der lidt for tit er. Når jeg har fundet det produkt jeg ønsker, trykker jeg bare BUY IT NOW inde på produktet.

Nu bliver du bedt om at COMMIT TO BUY, hvilket du gør, HVIS du er sikker på, at du vil købe det du har set, for har du først sagt ja på denne knap, er du tvunget til at købe det.

Herefter bliver du sendt videre til en side, hvor du kan tjekke om informationerne og prisen på produktet er rigtigt, hvorefter du går ned i bunden og vælger, at du vil betale med Paypal + CONTINUE.

Nu da jeg har en Paypal, bliver jeg sendt direkte videre til, at trykke mit kodeord ind, men for jer der er helt nye, bliver i sikkert bedt om, at oprette en Paypal. Det er helt ufarligt og 100 % sikkert. Det er vildt nemt, og farligt - for efter du har oprettet den en gang, husker den dine oplysninger, og du skal derefter ikke bruge dit kort når du handler på E-bay igen (MEGET SMART)

Efter du har oprettet og sagt ok på Paypal, bliver du sendt hen på endnu en side, hvor du skal tjekke at oplysningerne er okay og så ruller du ned i bunden og siger CONFIRM PAYMENT.


Nu sender E-bay OG den sælger du har købt fra dig en mail, om tuuuusind tak fordi du har købt via E-bay og bla. bla. bla. - men derefter ved du at din handel er gået igennem, og du har klaret det helt uden nogen skrammer :))

Håber det hjalp jer til at bruge E-bay lidt nemmere.
Ellers må i endeligt gerne skrive til mig, for at få mig til at uddybe det yderligere!



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var SÅ lidt! :)
      Håber det kan bruges.

      Slet
  2. Tusind tak for den "opskrift" - har faktisk, meget pudsigt, lige siddet og spurgt nogen kollegaer om de havde nogen erfaringer med at købe noget derinde og hvordan man gjorde det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at kunne hjælpe :)
      Men sjovt at du netop i dag havde spurgt om hjælp.
      Du må endelig sige til hvis jeg kan gøre andet..

      Slet