søndag den 20. maj 2012

Om motivation


Synes jeg ville forfatte et par ord, om motivation gennem et længere forløb, som det jeg er igang med. Det er nogle dage sindsygt svært, og nogle dage har man bare lyst til at give op, og synes det hele er lige meget. Derfor er det vigtigt at sætte sig et mål og en belønning når målet et nået, som både er realistisk og noget man drømmer om. Mig og min veninde som også er igang med at tabe sig har besluttet at så snart vi har nået vores mål, skal vi til København, hvor vi skal spise GOD mad, shoppe og i byen. Det mål giver mig kæmpe motivation!

Jeg kan godt have dage, hvor jeg tænker at det hele er alt for hårdt og, at min søde tand holder mig nede. Men gennem disse dage hjælper det for mig, at skrive en sms til min veninde som også er igang med at tabe sig - vi holder hinanden oppe på de tidspunkter, hvor det er nødvendigt. Derforuden hjælper det mig også meget at jeg ved, at jeg skal ned og vejes om en lille uge - det faktum at jeg skal "tjekkes" gør at jeg kan holde mig fra de søde sager. Det føles som en eksamens situation når jeg sidder og venter på at blive vejet - det føles som om man har været inde til eksamen, og man sidder blot og venter på karakteren eller resultatet. Det er vildt nervepirrende og jeg er nervøs fra dagen inden jeg skal vejes, men det virker - det lover jeg!

Jeg har de sidste par dage synes det har været helt vildt hårdt, men jeg har brugt min frustration i Fitness World. Jeg har nemlig været nede og træne næsten hver dag siden i mandags, og det føles godt! Jeg har ondt og er øm - men jeg er glad og tilfreds. Og det er den følelse der gør det hele værd. TILFREDSHED. Jeg glæder mig til den følelse vil skylde ind over mig noget oftere, så snart jeg når den vægt jeg ønsker. Det bliver en stor dag, og jeg glæder mig til kampen for denne gang er ovre, og jeg kan være tilfreds. Tilfreds med mit udseende, min krop, min indsats - bare ren og skær tilfreds. 

1 kommentar:

  1. Det er altså RØV sejt. Ret god ide at have en veninde man lige kan hente opbakning hos.

    Den med belønningen er også ret god! Jeg tror jeg vil finde én også..

    SvarSlet